- 18 Kasım 2024 - -YENİ- HAK YOK VAZİFE VAR; FERT YOK CEMİYET VAR.
- 04 Kasım 2024 - ÖNCE DONANIM (HARDWARE) SONRA YAZILIM (SOFTWARE)
- 28 Ekim 2024 - İBRETLİK BİR ÖLÜMDEN DERS ÇIKARABİLMEK (FETÖ GERÇEĞİ)
- 21 Ekim 2024 - YAŞLANMA “SÜREÇ ODAKLI” BİR GELİŞMEDİR VE ANNE KARNINDAN BAŞLAR.
- 15 Ekim 2024 - ÜÇÜ BİRLEYEBİLİR MİYİZ? (Türkçülük/İslamcılık/Batıcılık)
- 07 Ekim 2024 - BEYİN-BEYİNCİK-VİCDAN=YASAMA-YÜRÜTME-YARGI
- 30 Eylül 2024 - GEÇMEK Mİ, KALMAK MI?
- 23 Eylül 2024 - METAFOR (MESNEVİ/KABAK METAFORU)
- 10 Eylül 2024 - İDDİALAR VE HIRSLARIMIZIN KUŞATTIĞI HAYATLARIMIZ
- 03 Eylül 2024 - KİTAP VE SİLAH DENGESİ
- 21 Ağustos 2024 - GÖZ BEBEĞİMİZ OLAN DOSTLARIMIZ (!)
- 12 Ağustos 2024 - ÖNCELİKLİ KAYGILARIMIZ
- 06 Ağustos 2024 - SEVGİ-ACI-HZ. İNSAN
- 29 Temmuz 2024 - İNİŞ-ÇIKIŞ-KONFOR
- 22 Temmuz 2024 - GENÇLİĞİN GÜNDEMİNDEKİ KONULARA DAİR: SORU/CEVAP
- 15 Temmuz 2024 - KAPAĞINIZ/DUDAĞINIZ KAPALI MI?
- 09 Temmuz 2024 - SÜLEYMANLAR AYAKTA ÖLÜR.
- 05 Temmuz 2024 - EVLİLİK YAŞI İÇİN 5 N 1 K (HZ. AİŞE ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN)
- 25 Haziran 2024 - İNSAN HAYATA NEREDEN BAŞLAMALI ?
- 12 Haziran 2024 - İNSAN NEDEN ALZHEİMER VE DEMANS OLUR?
- 05 Haziran 2024 - SEVİNİNCE TOPRAĞA, ÜZÜLÜNCE GÖKYÜZÜNE BAK!
- 29 Mayıs 2024 - BİR HİKÂYENİZ VAR MI?
- 23 Mayıs 2024 - “EN BÜYÜK SÜRPRİZ” BİZİ BEKLİYOR OLABİLİR Mİ?
- 13 Mayıs 2024 - MESLEK LİSESİ Mİ, FEN/ANADOLU LİSESİ Mİ? (MÜFREDAT İÇİN)
- 06 Mayıs 2024 - ANAOKULU MU, ÜNİVERSİTE Mİ? (MÜFREDAT İÇİN)
- 29 Nisan 2024 - HARDAL TANESİ
- 22 Nisan 2024 - ÖZELEŞTİRİ Mİ / SAVUNMA MI?
- 08 Nisan 2024 - SİYASETTE ADALET Mİ FAYDA MI?
- 03 Nisan 2024 - YAPAMADIĞIMIZ ŞEYİ ALLAH’TAN İSTEMEK!
- 26 Mart 2024 - BUEN VİVİR
- 25 Mart 2024 - BAŞROL DE Mİ OYNUYORSUNUZ, YOKSA FİGÜRAN MISINIZ?
- 13 Mart 2024 - NEHİR AKMALI!
- 12 Mart 2024 - NEHİR AKMALI!
- 05 Mart 2024 - SAYGI DUYMAM GEREKEN BU(!) MU?
- 29 Şubat 2024 - DÜNYA VE AHİRETTE UYUYABİLMEK VE UYANABİLMEK
- 22 Şubat 2024 - OMURGA
- 12 Şubat 2024 - AİLE NEDEN İLK DÜŞMANDIR?
- 09 Şubat 2024 - ANNE/BABA/ÖĞRETMEN ACI BİR TEBESSÜM
- 29 Ocak 2024 - DERDİNİN DEVASI SEN’SİN
- 23 Ocak 2024 - EŞYANIN RUHU
- 15 Ocak 2024 - ALÇAK GÖNÜLLÜ
- 09 Ocak 2024 - NEDEN UZAKLARI YAKIN, YAKINLARI UZAK ETTİK?
- 01 Ocak 2024 - EN BÜYÜK FESAT NEDİR ?
- 25 Aralık 2023 - İKİNDİ NAMAZI VE BENÎ KURAYZA YAHUDİLERİ
- 18 Aralık 2023 - Kütük Çok Sahibi Yok!
- 12 Aralık 2023 - Fix/Takıntı
- 04 Aralık 2023 - Siyaset ve Tefekkür
- 27 Kasım 2023 - Haddini bil, mutlu ol!
- 20 Kasım 2023 - Korona Döneminin Dijital Çocukları
- 14 Kasım 2023 - Sessizliğin Gücü (Meryem, 19/10)
- 07 Kasım 2023 - Çocuğa Sevgi, Gence Güven ve Yaşlıya Saygı
- 16 Ekim 2023 - Pozitiflik, Saf Pozitiflik midir?
- 12 Ekim 2023 - Gülümseme ve Huzur
- 02 Ekim 2023 - Kabz ve Bast
- 20 Eylül 2023 - Bağınız her daim açık mı?
- 13 Eylül 2023 - Nişanlınız Nasıl Güzel Olur?
- 30 Ağustos 2023 - Helalleşme/Sıfırlama(!?) Mümkün mü?
- 22 Ağustos 2023 - Yalanın Negatif ve Pozitifi
- 17 Ağustos 2023 - Ne yığdırın, ne de bağırtın.
- 07 Ağustos 2023 - Kadife Yumruk (Gerçeğin Gücü)
- 03 Ağustos 2023 - Artırılmış Sanal Hayatın Kurbanları
- 23 Temmuz 2023 - Peygamber Kıssaları ve Çocuk Eğitimi
- 18 Temmuz 2023 - Peygamber Kıssaları ve Çocuk Eğitimi
- 03 Temmuz 2023 - Neredesin Hızır?
- 28 Haziran 2023 - Nakıs/Noksanlık/İmtihan
- 14 Haziran 2023 - “5” “95”den Büyüktür. (Çocuk Eğitimi)
- 06 Haziran 2023 - Aile Mahremiyeti ve Nükleer Enerji
- 29 Mayıs 2023 - Talip Olduklarımıza Dikkat!
- 23 Mayıs 2023 - Liderlere “Hüsn-i Hâtime” İçin 5 Tavsiye
- 15 Mayıs 2023 - Seferoğulları, Tellioğulları ve Yeşil Vadi
- 08 Mayıs 2023 - Ubasute
- 01 Mayıs 2023 - İşiniz Zor mu?
- 10 Nisan 2023 - Niyet-Düşünce-Söylem-Eylem-Amel-Ahlak
- 03 Nisan 2023 - Her Zaman, Her Şeye Rağmen Kazanmak mı?
- 27 Mart 2023 - Faraziye Hayatlar, Şimdi ve Burası
- 20 Mart 2023 - Kifayetsiz Muhterisler, Dış Güçler ve Türkiye Yüzyılı
- 13 Mart 2023 - Sofradaki Çatal (Vasat-Orta Yol)
- 06 Mart 2023 - Hayat; geriye doğru …, ileriye doğru…
- 20 Şubat 2023 - Sabır; Boyun Eğmek Değil Mücadele Etmektir.
- 13 Şubat 2023 - Deprem - Kenetlenme - Kader - Tedbir
- 08 Şubat 2023 - Köy/Şehir Gerilimi ve Başıboş Köpekler Sorunu
- 31 Ocak 2023 - Akupunktur-İğnelenme-Eleştiri
- 23 Ocak 2023 - Üç Farklı Rüzgârın Anaforundaki Ülke’m
- 17 Ocak 2023 - Mehmet’leri “Fatih” Yapmak İçin…
- 09 Ocak 2023 - Mevlana, Konevi ve Urmevi’yi Anlamak İçin…
- 03 Ocak 2023 - Kadın ve Erkek “Eş” Değerdir.
- 26 Aralık 2022 - “Sema” bize ne anlatır?
- 20 Aralık 2022 - Kötülük Genini Çıkarabilir miyiz?
- 12 Aralık 2022 - Kimin Uydusuyuz?
- 05 Aralık 2022 - Sağlıklı Birey-Mutlu Aile-Huzurlu Toplum
- 02 Aralık 2022 - Hak ve Hakikat
- 21 Kasım 2022 - Acı Bir Tebessümle Kayan Yıldızlar
- 15 Kasım 2022 - Aile ve Gençlik Çalıştayı
DR. CEMİL PASLI
POLİMAT-ENTELEKTÜEL
POLİMAT-ENTELEKTÜEL
Bilgi varlıktan önceliklidir.
Ontoloji epistemoloji üzerinde yükselir.
İnsan=Bilgi dir.
Siz özgün bilgi ürettiğiniz kadar insansınız.
Bilgi üretmediğinizde ise biyolojik diğer canlılara benzeyen onlardan farkınız sadece iki ayağı üzerinde durabilen bir varlıksınız.
Bilgi üretmek arının bal yapması gibidir.
Bal binlerce çiçekten nektar toplar ve kovanına çekilerek onları bala dönüştürür.
İnsanda “bütün kitaplar tek bir kitabın anlaşılması için okunur” değeri ve odağıyla onların özünü almalı;
İkinci olarak ta “her muhatap olduğun kişi senin hızırındır” şuuruyla insandaki en değerli nektarı toplamalı;
Üçüncüsünde; en az %51 kendi içi dünyasına/kovanına çekilerek tefekkür/tezekkür/tedebbür/taakkul ile kendi balını yapmalı, özgün bilgisini üretmeli.
Bu yolculuğu 3O2D1YbKaP (3 oku, 2 dinle, 1 yaz, bazen konuş, ara sıra paylaş) formülüyle de izah etmek mümkün.
Bu yolculukta insanları üç gruba ayırabiliriz.
- Bu zor yolculuğa girmeyi göze alamayarak yiyip, içip gezen biyolojik bir varlık olarak ölüme hızla koşanlar.
- Bilgiyi hızla derleyip toparlayıp, biriktirip, tasnif edip kovanına çekilmeyi beceremeyen, kendine ait görüş ve düşünceleri olmayan, sürekli başkalarından aktarımda bulunan bilgi teknisyenler ya da malumatfuruşlar. Bunlara kuşun yavrularını beslemesini misal verebiliriz. Kuş gıdaları alır ağzında evirir, çevirir, parçalar, yumuşatır ve yavrularının ağzına kusar.
- Edindiği bilgilerden tefekkür/tezekkür/tedebbür/taakkul ile yeni/özgün bir bilgi üreten kişiler.
Üçüncü grupta yer alan bahtiyar insanlar için “hezarfen-yed-i tûlâ-mütefekkir-polimat-entelektüel” gibi sıfatlar kullanılır.
Peki, üçüncü gruptaki insanların yetişmesi konusunda nasıl bir bilgi evreni oluşturmamız gerekiyor?
1.”İlim ilimden destek alır” ilkesiyle tek bir disiplin yerine disiplinlerarası multi-disipliner yaklaşıma ağırlık vermek.
2.”İlim müminin yitiğidir, Onu Çin’de de olsa alır” tavsiyesiyle bilgiye ulaşmak için global atmosfere açılarak küresel standartların içselleştirilmesi.
3. Disiplinler-arası ve yerel/küreselden gelen bilgilerin sunumunda eğitim ve araştırma altyapısının yaygınlaştırılması; dijital bilgi depolarının güncellenmesi/zenginleştirilmesi ve geniş tabanlı dijital veri kaynaklarının teşkil edilmesi.
“Ölen hayvan imiş âşıklar ölmez” der ya Yunus Emre.
Bilgiye âşık olmayan her gün ölüyor haberiniz olsun.
“Biz sevdik âşık olduk, sevildik maşuk olduk,
Her dem yeniden doğarız, bizden kim usanası.” Yunus Emre.
Bu aşk bilgi edinmek ve bilgi üretmek için tüm dünyaya bakışımızı ifade etmeli.
Polymatist-Intellectual
Knowledge takes precedence over existence.
Ontology rises above epistemology.
Human=Knowledge.
You are only as human as the information you produce that is unique to you.
When you do not produce information, you are a being that resembles other biological creatures, the only difference from them is that you can stand on two legs.
Producing information is like a bee making honey.
Honey collects nectar from thousands of flowers and retreats to its hive, turning them into honey.
One should take their essence with the value and focus of "all books are read to understand a single book";
Secondly, one should collect the most valuable nectar in humans with the awareness that "everyone you deal with is your servant";
In the third; At least 51% of the people should retreat into their inner world/hive and make their own honey and produce their original knowledge through contemplation/contemplation/appreciation/appreciation.
It is possible to explain this journey with the formula 3O2D1YbKaP (3 read, 2 listen, 1 write, sometimes talk, sometimes share).
We can divide people into three groups on this journey.
1. Those who run fast to death as a biological being who eats, drinks and wanders around, unable to take the risk of embarking on this difficult journey.
2. Information technicians or informants who are unable to quickly compile, collect, accumulate, classify information and retreat into their own hive, who do not have their own opinions and thoughts, and who constantly transfer information from others. We can give these as an example of a bird feeding its young. The bird takes the food, turns it in its mouth, turns it, breaks it into pieces, softens it and vomits it into the mouth of its babies.
3. People who produce new/original knowledge from the information they have acquired through contemplation/reflection/deliberation/understanding.
Adjectives such as “hezarfen-yed-i tûlâ-mütefekkir-polymat-intellectual” are used for the fortunate people in the third group.
So, what kind of information universe should we create regarding the education of people in the third group?
1. To focus on interdisciplinary multi-disciplinary approach instead of a single discipline with the principle of "Science gets support from science".
2. Internalization of global standards by opening up to the global atmosphere to access knowledge with the advice "Knowledge is the loss of the believer, he can get it even if it is in China".
3. Expansion of education and research infrastructure in the presentation of interdisciplinary and local/global knowledge; updating/enriching digital information repositories and creating broad-based digital data sources.
Yunus Emre says, "It is an animal that dies, lovers do not die."
Be aware that those who are not in love with knowledge die every day.
“We loved and fell in love, we were loved and became beloved,
"We are always born again, who can get tired of us?" Yunus Emre.
This love should express our view of the whole world in order to acquire and produce knowledge.
Henüz Yorum yok